Thursday, December 10, 2015

Wanita ini Menungang Motosikal dari Penang ke Kajang dgn Anak-Anak Kecil

Daa lama saya tak singgah menulis di sini kerna sibuk menguruskan anak anak dan business NajLaa Baby Skincare yg semakin mendapat tempat di hati ibu bapa di seluruh Malaysia.

Hari ini saya sangat tersentuh hati melihat gambar-gambar Puan Dina menungang motosikal dari Penang ke Kajang dengan membawa 2 anak kecil..sampai menitis air mata keibuan.Saya juga seorg wanita dan amat memahami letihnya badan seorang wanita yg bersalin dan beranak kecil. Saya pernah travel sendirian dgn anak-anak kecil 3 orang sejauh 500 km, naik MPV...ada tilam dibelakang dan anak2 buat macam rumah sendiri, main, menulis dan tidor lena. Itu pun saya letih... bagaimana Puan Dina mengharungi perjalanan yg begitu jauh dgn hanya bermotosikal dan 2 anak kecil ???

Hati saya bertambah sedih apabila mengetahui Puan Dina wanita yang ditinggalkan suami. Alangkah perit hidup ini, dia lah bapa dia lah ibu. Wahai Lelaki, lihatlah dgn hati kerosakkan yg engkau tinggalkan. Seorang wanita yg lemah, terpaksa bekerja di siang hari demi menyediakan nasi utk zuriat yg engkau tinggalkan, di kala malam hari... dia tidak tidor lena kerana zuriat kecil yg kau tinggalkan merengek dan asyik terjaga meminta susu, pampersnya basah.dan sebagainya.

Lihatlah sendiri gambar gambar ini, sayuu hati melihat anak kecil dalam keadaan begitu, bersusah payah sekali ibunya... bagaimana jika anak-anak ini tertidor.Allahurobbi... ( Info dan Foto drp Fb Zack Rockstar )





Moga Puan Dina dan anak-anak tabah mengharungi kehidupan ini. Moga dipermudahkan segala urusan dan sentiasa di lindungi yg Esa. Moga anak-anak mendapat pembelaaan yg sewajarnya dan masa depan yg cerah ,ceria gembira.Amiinn


Dalam alam rumah tangga memang banyak asam garamnya. Ada yg dapat melabuhkan bahtera dengan selamat, ada yang karam dipertengahan jalan. Saya pun tak begitu banyak ilmu dalam hal rumah tangga. Cuma yg boleh saya nasihatkan gadis-gadis di luar sana mahupun lelaki, berhati hati dalam memilih calon suami dan isteri. Carilah suami atau isteri yang memang anda kenal benar latar belakangnya, keluarganya, kawan-kawannya supaya tidak tersalah memilih. Namun, alam rumah tangga ni di luar jangka, ada yg berubah dengan masa. Moga kita semua dalam perlindungan Nya.

Beberapa ketika yang lalu, kita digemparkan dengan Ustaz Kasanova, yg mengahwini gadis-gadis dan meninggalkan mereka begitu sahaja dengan anak-anak kecil. Menjadi ibu tunggal, seorang diri membesarkan anak-anak. Ini antara contoh yang kita perlu berhati hati. Muka baik tak semestinya baik. Di sini saya sertakan gambar gambar Ustaz Kasanova yg mempunyai berbelas isteri supaya anda tidak terpedaya.




MOHD RAZIS BIN ISMAIL. I/C NO. 821020-14-5185

Akhir sekali buat Puan Dina dan ibu-ibu tunggal yg ditinggalkan suami, doa saya moga Allah memelihara kamu dalam keselamatannya, dilimpahi rezeki dan dipermudahkan segala urusan, dikurniakan kesihatan yg baik, keupayaan utk melakukan ibadah dgn sempurna dan dikurniakan anak anak soleh solehah. Moga tinggi darjatmu di sisi tuhan. Amiinn

Moga kita ada caranya utk meringankan beban Puan Dina serta ibu ibu tunggal di luar sana, membantu apa yang boleh , sedikit sebanyak hidup mereka lebih mudah.

27 comments:

  1. Lepas you tulis post ni.. pastu u update semua org bc dan kesian.. semua org kutuk ex husband dia.. tp adakah ia membantu puan dina? You letak pic2 dia yg diambil dr fb dia.. dgn kebenaran ke? You rs puan dina bc ni tak kecik hati ke? Siap bg nasihat org suh pilih calin gitu gini.. letak puan dina sbgai cth buruk.. sy benci penulisan mcm ni.. maaflah.. biadap dan kurang ajar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima Kasih kerana menulis komen. Utk makluman info dan foto telah saya nyatakan sumbernya diatas drp Zack Rockstar, bukan fb Puan Dina.

      Delete
  2. Mohon maaf sangat kerana saya kurang senang dgn penulisan sebegini. Boleh saya katakan ia keterlaluan. Mohon puan bertimbang rasa dalam menulis.

    ReplyDelete
  3. maafla puan yg menulis..agk keterlaluan sy rsa. kita xthu kisah sbnr puan dina. puan menulis utk tatapan umum sbegini..agk tdk adil bg puan dina sdri. kisah rumah tgga org kita sbg org luar xberhak nk kata apa. hanya puan dina sdri yg tahu. Mlabel kn dia sbg salah satu rumah tgga yg hncur agak keterlaluan...dah la dia susah...kita susahkan lg hati dia dgn tulisan bgini. sepatutnya kita bg motivasi. kita crita yg positif shj. wallahuallam...maafkn sy..

    ReplyDelete
  4. Kalau kita baca dri sudut +ve..ianya sebagai nasihat..tp sy x setuju bila tt post gambar tuan punya badan..

    ReplyDelete
  5. Kalau kita baca dri sudut +ve..ianya sebagai nasihat..tp sy x setuju bila tt post gambar tuan punya badan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niat saya supaya org dapat memberi bantuan bila kenal. Contohnya next time...terjumpa Puan Dina kebetulan dalam perjalanan yg sama, boleh tumpangkan anak anaknya.

      Delete
    2. Namun jika ianya sensitif.... saya cover wajahnya. terima kasih memberi pendapat

      Delete
  6. sila sertakan info bagaimana puan dina dan anak2 boleh dibantu.. yang berlaku telah pun berlaku. yang paling penting masa depan mereka kan... bila saya share kepayahan puan ni naik motor bersama 2 anak yg masih kecil dari page bn ke apa tah.. ada yang bertanya bagaimana mereka boleh dibantu..

    ReplyDelete
  7. Hanya Allah yang maha mengetahui segalanya. Semoga Allah senantiasa merahmati Puan dina dan anak-anaknya. Aamiin...

    ReplyDelete
  8. Memang ramai lelaki tidak bertanggungjwb di luar sana..

    ReplyDelete
  9. Memang ramai lelaki tidak bertanggungjwb di luar sana..

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum puan,

    How do you know bekas suami dia durjana??? Tutup muka isteri... muka suami ditayang-tayangkan. Motif? Saya juga seorang wanita.. seorang isteri dan seorang ibu. Saya juga ada perasaan simpati pada kaum sejenis yang ditinggakkan. Tapi, kalau tak tahu hujung pangkal cerita.. tak tahu cerita sebenar dari kedua-dua belah pihak, tak perlulah nak labelkan orang lelaki/ wanita sebagai durjana dan sebagainya.

    Tahniah kerana anda telah berjaya menyebarkan fitnah secara tidak langsung. Saya cukup-cukup menyampah dengan blogger seperti puan. Tujuan menulis cerita dari gambar yang diviralkan ini tanpa usul periksa tentang apa yang berlaku dari empunya badan untuk apa? Gila pageview???

    Puan, jangan gila mengejar pageview. Jadilah blogger yang berhemah... ada sense of accountability atas penulisan sendiri!

    Mungkin Puan Dina tak ada pilihan lain lantas terpaksa heret anak-anak naik motor dalam journey yang jauh itu. Tapi maaf cakap, kita kena berfikiran rasional. Adakah tindakan bijak dan berakal mengheret anak naik motor di tengah-tengah jalan yang sibuk tanpa memikirkan keselamatan mereka??!

    Sekali lagi, saya menyampah dengan tukang viral yang kurang ajar dan tak berhemah macam puan!!

    ReplyDelete
  11. Mudah-mudahan ibu dan anak-anaknya sentiasa dalam lindungan Allah. Puan Dina memang sangat tabah!

    ReplyDelete
  12. Pandang dr sudut positive. Xperlu nk marah sngat kt penulis blog kat atas. Kalau x berkenan boleh la nasihat. Tapi bukan beremosi dan menghukum. Pada saya itu pengorbanan seorang ibu. Kalau da terpaksa, memng terpaksa la bawa ank naik moto camtu. Bukan x mementingkan keselamatan. Mungkin itu jalan yang terbaik dier ade tanpa menyusahkan orang lain.
    Pengomen yang beremosi tu macam dier kenal je ex suami puan diana tu.?

    ReplyDelete
  13. Pandang dr sudut positive. Xperlu nk marah sngat kt penulis blog kat atas. Kalau x berkenan boleh la nasihat. Tapi bukan beremosi dan menghukum. Pada saya itu pengorbanan seorang ibu. Kalau da terpaksa, memng terpaksa la bawa ank naik moto camtu. Bukan x mementingkan keselamatan. Mungkin itu jalan yang terbaik dier ade tanpa menyusahkan orang lain.
    Pengomen yang beremosi tu macam dier kenal je ex suami puan diana tu.?

    ReplyDelete
  14. Entah2 yg komen mrg sgt tu bekas laki dia

    ReplyDelete
  15. Entah2 yg komen mrg sgt tu bekas laki dia

    ReplyDelete
  16. Mohon puan delete pos ni..Dina sahabat sy..bagi sy niat puan mmg baik..tp sy rasa payah kte ulas lbih2 mengenai perkara ini..ksian lat dia dan anak2..mohon juga pic perkahwinan Dina puan delete sebab tu privacy dia.Kerjasama anda amat dihargai.

    ReplyDelete
  17. Yg komen pun budi bahasa tahap sampah.

    ReplyDelete
  18. Puan pada saya puan patut delete gambar2 milik puan dina yg daripada fb dia. Gamabar anak tu jelas nampak. Tak kisah kredit pada siapa.jangan nanti puan pula diseret ke mahkamah. Lagi2 kita sekarang dah ada akta data protection act

    ReplyDelete
  19. Apa kaitan kisah dina nasir ni dgn ustaz kasanova?

    ReplyDelete
  20. Org yg komen marah-marah sgt kat atas tu mcm orang yg sama je. Tengok gaya bahasa pun dh tau. asyik2 "menyampah"...

    Pd pendapat sy, seorg suami yg bertanggungjawap xkan biarkan anak-anak dibelenggu susah payah mcmtu.

    ReplyDelete
  21. semoga Dina Nasir diberikan kekuatan untuk mengharungi semua dugaan ini. Allah maha mengetahui maha adil... apa pun yang pasti kebenaran pasti akan mengatasi yang batil. moga kamu kuat!!

    ReplyDelete
  22. semoga Dina Nasir diberikan kekuatan untuk mengharungi semua dugaan ini. Allah maha mengetahui maha adil... apa pun yang pasti kebenaran pasti akan mengatasi yang batil. moga kamu kuat!!

    ReplyDelete
  23. Yang nak emo dengan penulis tu apahal...Tuan punya badan pun memang dah cerita hal sebenar...so benda ni jadikan iktibar lah...pada yang lain...elok jugak viral benda ni...kalau tak viral orang tak sedar banyak kesengsaraan yang berlaku dalam negara malaysia ni...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...