Tuesday, June 12, 2012

Lukisan Hidup Semakin Terlakar

Kisah Pertemuan Kami Aku dan Amin

Di awal Percintaan

Aku dan Amin bagai ditakdirkan...kalau daa jodoh tak kemana. Alkisahnya begini...satu hari tuu tgok kengkawan sebilik yg juga sama batch kat matrik sibuk, pehal la yea?...korang wat ape ni, asignmen math...baru teringat last week lecturer ada bagi asingmen math yg menyumbang markah yg byk utk lulus, esok due date...guane weh aku satu soalan pun xbuat lagii, panic pecah peluh daa petang ni soklannya byk nak pinjam kat kengkawan diorg pun tgah buat...duduk berdiri semua tak betul akhirnya otak aku yg daa xkeruan tuu brfikir...tgok dulu laa semua soklan, cari yg mana susah yg memang xboleh buat gii cari solution kat lecturer, yg senang2 tuu buat malam ni. Terkocoh kacah laa aku meneliti soalan, jumpa 2 soklan susah. Cepat2 aku sarungkn baju kurung, separuh berlari gakk gii bilik lecturer sebab daa lewat...bismillah harap2 ada laa dia kat bilik.

Sampai dibilik lecturer ada sorang budak laki baru sampai..alahai terpaksa laa tunggu turn, aku xkenal sapa dak laki tu, aku pun bukan peduli sangat budak2 laki ni, dibesarkan dlm keluarga yg memang menjaga batas perbualan lelaki dan perempuan...menyebabkan aku kurang bersosial. Terdengar dia tnya solution utk 2 soalan math yg aku fikir susah tuu..." err saya juga nak tnya soalan tuu" aku bingkas ke meja lecturer...dengar penerangannya. Diakhir penerangan lecturer tanya dak laki tuu " camne progression asingmen kamu Amin", "semua daa siap kecuali 2 soalan nii" Apa daa siap...timbul akal nak pinjam, soklan tuu banyak weh klu buat malam nii pun belum tentu siapp waa...aku cepat mengekor dak laki tuu..." haii" dia jalan cepat2 takutt gamaknya...dak pompuan ni gelabah semacam je he he, aku cepat2 pintas dia..." awak daa nak siap yea asignmen, boleh tak nak pinjam saya tak buat lagii..." dia berlalu pergi.." err awak nanti saya datang ambik, jam 5 ptg depan asrama"...gila xmalu beb ha ha, memang terdesak habisss..." awak " dia panggil betul ke ni...jgn2 dia tak nak kasi pinjam...aku pun toleh, " saya bagi assignmen ni esok jam 7 dekat bangunan sains" aku xingat bangunan tuu nama apa..." ok, baik lahh...jam 7 maksudnya aku ada 2 jam tuk copy sebelum jam 9 sempat laa tuu.

Keluarga Kami

Esoknya jam 7 aku tunggu...dan dia betul2 mengotakan janjinya...mula laa aktiviti mencopy apa saja...betul2 tiru xfikir apa dahh, klu dia salah semua...aku pun salah semua susah hati gak mana tau kann hu hu. Minggu depannya dapat laa result assingmen tuu...aku dapat 100%, wehh hepi gilaa aku tiru budak pandai rupanya. Sejak ituu dia laa sifu aku dlm subjek math dan fizik...tiap2 kali asignmen math dan fizik aku pinjam dia punya, ada menda xfaham aku suruh dia terangkan...namun kami hanya kawan math dan fizik pada awalnya, jumpa pun dekat library je...gituu lah kisah pertemuan aku dan Amin. Kisah seterusnya...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...